HSP op vakantie: Vakantiepark de Krim, Texel

Onlangs hadden we met de familie wat te vieren en vertrokken we met de hele club naar Texel. We verbleven op vakantiepark De Krim in De Cocksdorp. Onze ervaring met een de familievilla en het vakantiepark deel ik in dit blog met je.

De reis naar Texel

Via Alkmaar reden we het grootste deel over de provinciale weg naar Den Helder om de overtocht naar Texel te maken. Vooraf hadden we bij TESO de overtocht al betaald waardoor we in de ‘snelle laan’ konden gaan rijden. Met nummerplaat herkenning ging de slagboom gelijk voor ons open toen we deze naderde. Bij aankomst moesten we een afvaart wachten voor we de boot op konden. Eenmaal op de boot gingen we de auto uit en gingen naar het restaurant. Daar hebben we wat gegeten, want we waren er rond het middaguur. Keuze was beperkt, maar oké. De overtocht duurt maximaal 30 minuten en voor je het weet ben je op Texel.

Vakantiepark De Krim

Nadat we van de boot waren was het nog een half uurtje rijden naar De Cocksdorp. Dat is de plaats waar vakantiepark De Krim ligt. Op het noordelijk deel van Texel. Bij aankomst op het park zie je een mooi receptie gebouw. Hier is niet alleen de receptie maar ook de supermarkt. Achter deze faciliteiten vind je een groot plein, waar van alles te beleven valt.

Het vakantiepark is niet alleen een huisjespark, maar heeft ook stacaravans en campingplaatsen. Het park zelf is vrij groot, maar is eigenlijk in kleine wijken opgedeeld. Waardoor het ineens een stuk minder groot is.

Omdat we zelf niet de boeker waren van de vakantie, kreeg de hoofdboeker de code voor de vakantiewoning. Die code is vanaf 15:00 uur te gebruiken. Je hoeft daardoor niet een sleutel op te halen bij de receptie.

Lees ook: HSP op pad: uitjes op Texel

Wat is er nog meer te doen op het park?

Ik noemde net al dat er achter de receptie een groot plein is met allerlei faciliteiten. Je kunt daarbij denken aan een kapper (op afspraak) een snackbar, een restaurant, fietsenverhuur, een speeltuin, evenementenhal, een gamehal, bowlingbaan een klimpark en een zwembad (binnen en buiten). Wat verscholen aan het begin van het park is het Krim natuuravontuur met een kinderboerderij 2.0. Er is dus genoeg te doen op het park. Je hebt simpelweg tijd te kort om alles te doen. Er waren nog meer activiteiten, maar we konden niet van alles gebruik maken.

De kinderboerderij op vakantiepark De Krim.

Waar hebben we zelf gebruik van gemaakt?

Tijdens ons verblijf hebben we gegeten in het restaurant. Eten smaakte heerlijk. Natuurlijk patat/friet gegeten. Dat was wel handig, er stonden zuilen waar je het eten kon bestellen. Ook hebben we gebruik gemaakt van het zwembad. Zelf ben ik geen glijbaanfan, maar de kinderen wel. Met vier glijbanen konden zij hun lol op. Zijn bijna alleen maar aan het glijden geweest. Zwembad was echt mooi schoon en je kunt gratis gebruik maken van lockers. Ook hebben we een uurtje gebowld. We hadden ook graag gebruik willen maken van het klimpark, maar er waren te veel evenementen op Texel waardoor er geen personeel beschikbaar was voor op de Krim. Grote teleurstelling voor onze oudste die heel graag wilde.

De speeltuin is ook zeker de moeite waard. Kunnen de kinderen zich heerlijk vermaken. En wat ook top is, is dat de minidisco op tijd (rond 17:00 uur) is en niet om 20:00 uur of zoals in het buitenland pas om 21:30 uur.

Is het park HSP proof?

Het vakantiepark is groot en wij zaten er niet in het hoogseizoen, maar wel in het begin van de zomer. Dus kan alleen over deze periode spreken. Dan is een groot park wel fijn. En dat had ik nooit van mezelf kunnen denken. Door de grote van het park valt het ook niet zo op dat het in zo een weekend wat drukker is. Maar in het hoogseizoen kan ik me wel voorstellen dat vakantiepark De Krim echt wel heel druk kan zijn en daardoor niet hoogsensitief proof. Daar tegenover staat wel dat het eiland Texel een heel fijn eiland is en je niet verplicht op het park hoeft te blijven, maar dat je ook kan gaan genieten van het eiland Texel. In het hoogseizoen vaart er vanaf De Cocksdorp ook een boot naar Vlieland.

De vakantiewoning hoe was die?

We hadden op vakantiepark De Krim de familievilla voor 16 personen. Eigenlijk zijn het twee vakantiewoningen met een flexibele wand die eruit doormiddel van een harmonica in elkaar geklapt kan worden. Zo ontstaat de villa. Dat betekent dus dat alles dubbel is in de villa. Twee vaatwassers, twee zithoeken, twee koelkasten etc. In een groot gezelschap is dat wel heel fijn. Wat ook fijn is dat de bovenverdieping wel gescheiden is. Wij zaten er met twee stellen en twee gezinnen. Ieder had zijn eigen ruimte en badkamer/toilet. Dat was wel heel fijn.

De villa zag er keurig uit en kan ik als een fijne plek bestempelen. Dat bij ieder raam een vliegenhor zit is echt wel een pluspunt. Bij de schuifpui zit ook een vliegenhordeur. Ook bleef het aangenaam in de villa. En we zaten er toch echt op een moment dat het behoorlijk warm was in Nederland.

Texel heeft mijn hart gestolen

Hoewel het voor ons niet de eerste keer was op Texel (voor de kinderen wel) heb ik deze keer wel echt mijn hart verloren aan Texel. Wat heb ik genoten van het eiland, waar ik eigenlijk nog veel te weinig van gezien heb. Het eiland is zo mooi. En het bijzondere vind ik nog wel dat als je met een grote groep de boot afrijd hoe snel het dan ineens weer rustig is op Texel. Dat zal in het echte hoogseizoen wel anders zijn. Want dan bivakkeren er een miljoen mensen op Texel. Ik vind de natuur op Texel heel puur, net zoals op de Veluwe. Ik, maar ook de kinderen komen graag nog een keer terug naar Texel en vakantiepark De Krim.

Deze blogs zijn geschreven uit eigen ervaring. Regelmatig raadpleeg ik bronnen om bepaalde dingen uit te leggen over hoogsensitiviteit. Deze bronnen worden dan bij de blog vermeld. Wil je tips gericht op jou of jouw gezin, raadpleeg dan een HSP coach.

foto’s zijn eigendom van Inge Beleeft

Ook leuk om te lezen:

Please follow and like us:

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.