Draakje Vurig op school, boekrecensie

Een paar maanden geleden won ik via hooggevoelig heel gewoon het boek Draakje Vurig op school. Een boek dat inmiddels regelmatig hier thuis wordt gelezen. Daarom voor mij een reden om als hoog sensitieve moeder van gevoelig gezin boekrecensie te geven over Draakje vurig.

Draakje Vurig op school

Het tikken van een pen, het kraken van papier, het zuchten van je klasgenootje of het tappen van de voet op de grond. Zomaar een paar dingen die je hoort in de klas. De keuze die je moet maken voor wie je iets gaat maken. Je hebt iets bedacht om in het speelkwartier te doen en je vriendje valt. Jouw idee en het voelt als jouw schuld. Papa die niet gelijk mee wil naar huis na school. De overprikkeling loopt op en dan….

Wat vonden we er van?

De kinderen willen graag dit boekje lezen. Draken zijn bij onze middelste zeer geliefd. Dus we kruipen vaak met zijn vieren bij elkaar en gaan rustig dit boekje lezen. Bekijken de mooie illustraties. Hoe gaaf is het te zien dat er ook in dit boek een verscheidenheid in personages is. In een klas is ook niet iedereen hetzelfde. De zachte kleuren die gebruikt zijn zorgen ervoor dat het niet een schreeuwend boekje is. Onze kinderen zijn niet de types die zeggen hé dat draakje lijkt op mij. Toch zie je ze denken.

Herkenbaarheid in boeken

Hoe fijn is het voor kinderen om herkenbaarheid terug te zien in boeken (of in series en films). Ze kunnen het dan op zichzelf betrekken en zien dat ze niet anders zijn. Dat zal hun zelfvertrouwen een boost geven.

Prentenboek voor hoog sensitieve kinderen

Draakje Vurig is een prentenboek voor kinderen van de hand van Josina Intrabartolo en Janneke van Olphen. Het is vooral geschreven en geïllustreerd voor hoog gevoelige kinderen (met een sterke wil). Voor hooggevoelige kinderen is het een feest van herkenning en daarom echt een aanrader. Er zijn er inmiddels twee titels verschenen, namelijk Draakje Vurig en Draakje Vurig op school. Het eerste boek hebben we nog niet gelezen, dus hierover geen boekrecensie.

Deze recensie is uit eigen beweging geschreven en er vindt dus geen sponsoring plaats. Wel maak ik gebruik van affliate links.

Please follow and like us: