Wageningen voor een minivakantie

Half augustus 2024 ging ik samen met mijn man een nachtje weg. Waar de kinderen genoten van een vakantie bij de Reeuwijkse plassen brachten wij een weekendje door in Wageningen. Hoe we hier terecht kwamen, wat we er deden en waar we geslapen hebben? In deze blog deel ik onze persoonlijke ervaring met Wageningen en omgeving.

Een minivakantie

Hoe gek ik ook ben op mijn kinderen, zo fijn is het om zo af en toe echt even een minivakantie zonder ze te hebben. Dus toen opa en oma zeiden dat ze het leuk zouden vinden als ze een paar dagen met de kinderen op vakantie te gaan, hebben wij van de gelegenheid gebruik gemaakt om even er samen op uit te gaan. En ja we hadden ook thuis kunnen chillen, maar dan ga je toch rommelen in huis. Dus we besloten op pad te gaan en buiten de deur te slapen. Echt een minivakantie voor onszelf.

Boeken via Social Deal

We besloten deze keer een hotel te boeken via Social Deal. Daar hebben ze best leuke aanbiedingen staan van hotels, maar ook restaurants. Wij gingen dus voor een hotelaanbieding. Na wat wikken en wegen besloten we dus een hotel te boeken in Wageningen.

Hotel WICC Wageningen

Voor onze minivakantie boekte we boekte via Social Deal bij WICC in Wageningen. Dit hotel ligt aan de rand van het centrum van Wageningen. Je bent er dus zo. Ze zijn in het hotel nog volop kamers aan het renoveren en we hadden dus een kamer zonder airco. We mochten dus eerst kijken of we een airco nodig vonden op de kamer. Zo ja dan konden we tegen betaling van 10 euro een upgrade doen. Uiteindelijk besloten om het niet te doen, het was namelijk goed te doen op de kamer.

Lobby hotel WICC in Wageningen.

Uitstraling van het hotel

Als je het WICC van buiten ziet denk je mwah, maar eenmaal binnen is de uitstraling echt een stuk beter. Hotel chique noemen ze dat toch in de interieurwereld? De kamer was oké en het bed lag meer dan prima. Het was geen grote kamer, maar voor ons meer dan prima. Het enige nadeel was dat als je ging douchen, ondanks de douchedeur de badkamer een waterballet werd.

Restaurant van het hotel

Het restaurant heeft twee verschillende restaurants. De ene zaal is voor het ontbijt. Ook deze ruimte ziet er enorm chique uit. En wordt een heerlijk ontbijt geserveerd. In de tweede zaal aan de voorzijde van het hotel zit een restaurant om te dineren. Prachtige ruimte en het is een feestje op je bord.

Een hapje in het restraurant van WICC Wageningen.

Wageningen zelf

Wij waren redelijk vroeg in Wageningen en konden daarom niet onze kamer op. Dus zijn we lekker het centrum in gegaan. Daar bleek de markt te zijn, rondom de kerk. Eerlijk gezegd stelde deze niet zo veel voor. Maar zijn we even gaan lunchen op het plein.

Café de Tijd

We streken voor een lunch neer bij Café de Tijd. Prima plek met veel vaste klanten bleek achteraf. Door een te kort aan personeel was er maar een iemand die de bestelling op nam. En nog twee extra die uitserveerde of opruimde. We hoorde uiteindelijk ook de vaste klanten klagen dat ze overal lang op moesten wachten. Degene die de bestellingen opnam had ook niet zijn beste dag want was niet heel gezellig naar de niet vaste klanten. Jammer, maar denk oprecht dat het leuk café is, maar zo hebben we het helaas niet ervaren.

Café the docter

Aan het eind van de middag besloten we nog even in de stad een borrel te halen. Je snapt wel dat we niet terug gingen naar de Tijd. Daarnaast zat Café de docter. Daar zijn we neergestreken. Ook daar was er maar een iemand aan het werk, maar had zijn zonnigste gezicht op staan. Maar had ook alles onder controle. Een stuk gezelliger. Nam zelfs de tijd om bij ieder tafeltje even een kort praatje te houden.

Wat te doen in Wageningen en omgeving

Voor deze minivakantie hebben we op zaterdag rond gelopen in Wageningen. Via Proef Wageningen ontdekte we leuke routes door Wageningen. Een van de routes hebben we gelopen en zo kregen we een mooi stukje Wageningen te zien. Via Proef Wageningen kan je ook zien wat de agenda is van de stad.

Nationaal Park de Hoge Veluwe

Hoewel we al meerdere keren in de regio van de Veluwe zijn geweest, was ik er nog nooit eerder geweest. Dus besloten we nu de heide in bloei stond naar Nationaal park de hoge Veluwe te gaan. We kozen alleen de verkeerde route, waardoor we voornamelijk, op een hete dag, op de zandvlakte liepen. Maar het was oprecht gewoon mooi om daar te lopen. Heb mijn ogen uitgekeken. Geen wildlife gezien, maar wel de sporen ervan.

Please follow and like us:

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.