Vliegen vanaf Eindhoven airport met een HSP

Na zelf al eens te hebben gevlogen vanaf Schiphol en Rotterdam/The Hague airport mochten we bij onze vakantie naar Valencia vliegen op Eindhoven airport. Hoe ik dit als HSP heb ervaren lees je in dit blog.

Reizen per vliegtuig

Het was voor mij al meer dan tien jaar geleden dat ik met het vliegtuig had gereisd. Hoewel we in eerste instantie vanaf Schiphol zouden vliegen, werd dit door een gecancelde vlucht omgezet naar Eindhoven airport. Stiekem was ik wel blij dat we zouden vliegen via Eindhoven airport. Dit omdat het een kleinschalige luchthaven is en ik dat stiekem fijner vind dan een grotere luchthaven zoals bij Schiphol.

Lees ook: In het vliegtuig als HSP

Een vroege vlucht

We vlogen vroeg vanaf Eindhoven airport. We hadden de eerste vlucht die vanaf daar in de ochtend vertrekt. De luchthaven gaat om 4:30 uur open zodat je kan inchecken en je bagage kan afgeven. De eerste vlucht mag pas om 7:00 uur vertrekken vanaf de luchthaven.

Vertrekken op Eindhoven airport

Wat ik zo fijn vond op Eindhoven airport is dat het zo overzichtelijk is waar je naartoe moet. Wij hadden vanwege de verwachte drukte een security tijdslot, maar uiteindelijk bleek dat niet nodig. We konden zo doorlopen en waren snel aan de beurt. De kinderen vonden dat wel indrukwekkend. Twee van de drie moesten hun schoenen uitdoen. De een omdat ze te hoog waren, de ander vanwege lampjes in de schoenen. Voor ons was vliegen vanaf Eindhoven airport de eerste keer, maar wij vonden het een fijne luchthaven.

Beperkte horeca na de security

Voor de security is er wel wat horeca, maar die was nog dicht toen we aankwamen. Met als resultaat dat iedereen naar de security ging (er gingen rond de klok van zeven vier vluchten). Daar moest iedereen bij een horeca ontbijten. Waardoor er dus amper plek was en het er druk was van de mensen. Ik vond het best wel even te veel prikkels om me heen met drie kinderen die voor het eerst gingen vliegen. Daarom zijn we snel bij de gate gaan zitten waar we vanaf zouden vertrekken. Vanaf daar ga je lopend naar het vliegtuig. Dat kan soms nog best een stukje lopen zijn.

Aankomst op Eindhoven airport

Nadat het vliegtuig is geland en naar de luchthaven taxiet kunnen we het vliegtuig uit. We lopen dan via een andere kant naar de aankomst hal. Omdat wij onze twee koffertjes hebben afgegeven en die het bagageruim in zijn gegaan moeten we even wachten op ons koffertje. Daar maken we even gebruik van de toiletten, die fijn schoon zijn. En daarna moeten we hooguit nog 15 minuten wachten op onze koffer. Voor de kinderen lijkt het een eeuwigheid te duren. Daarna konden we eigenlijk in een korte afstand zo naar buiten lopen.

Parkeren rondom de luchthaven

Omdat we midden in de nacht naar de luchthaven moesten, vonden we het zelf prettiger om zelf te rijden en dan onze auto daar te parkeren. Rondom de luchthaven zijn er diverse plekken om je auto langer te parkeren. Je kan via de volgende aanbieders een parkeerplek reserveren:

Liever niet midden in de nacht op pad?

Aan de luchthaven zit ook een hotel. Wil je dus liever niet midden in de nacht je bed uit om naar de luchthaven te rijden, dan is het Tulip Inn lekker dichtbij. Ook zijn er verderop wel hotels in de buurt. Het scheelt je in ieder geval net als ons midden in de nacht je bed uit te gaan en dan naar de luchthaven te rijden.

Mijn ervaring als HSP

Achteraf gezien had ik liever een hotelletje gepakt. Zodat we niet om 2 uur in de nacht ons bed uit moesten. Wij gaan ondanks dat je tot 40 minuten kan inchecken op tijd weg. Ook omdat het dan geen stress oplevert dat je moet haasten. Dus wij waren twee uur van te voren al aanwezig. We baalde dat de andere horeca nog niet open was. Daardoor konden we niet veel anders dan maar alvast door de security. Zoals ik al eerder aangaf vond ik het heel intens dat iedereen tegelijk in dezelfde horeca zat. Dat was voor mij gewoon even een error. Verder is het net als Rotterdam/The Hague Airport een fijne luchthaven.

Afbeelding van Wilbert Maximus via Pixabay

Please follow and like us:

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.